Модернизована пруга од Ресника до Ваљева

Почетак » Модернизована пруга од Ресника до Ваљева » Актуелно » Модернизована пруга од Ресника до Ваљева

Завршена је модернизација деонице на барској прузи, Ресник – Ваљево, а данас је доласком дизел моторног воза, који је набављен из руског кредита, обележен завршетак радова. Уговорена вредност на модернизацији пруге Ресник – Ваљево је 79,9 милиона долара, а радови су финансирани из руског кредита.

Потпредседница Владе Србије проф. др Зорана Михајловић, први потпредседник Руских државних железница Александар Сергејевич Мишарин, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић, генерални директор РЖД Интернешнл Сергеј Павлов, као и представници српских и руских железничких компанија, возили су се деоницом пруге Вреоци – Ваљево, а затим  је у Ваљеву свечано обележен завршетак радова. Гости су у Ваљево дошли дизел моторним возом серије 711, набављеним из руског кредита. Њих су дочекали представници града Ваљева, које је предводио градоначелник др Слободан Гвозденовић.

„После 40 година је реконструисано и модернизовано 77,6 км пруге Београд-Бар“, рекла је потпредседница Владе Србије проф.др Зорана Михајловић и додала да зна да то није довољно, али да је ово почетак:

„Сигруна сам да нећемо чекати још четири деценије, да бисмо имали модернизовану комплетну деоницу пруге Београд-Бар. Хвала свима на стрпљењу и тимском раду. Током данашње вожње, просечна брзина је достизала и око 100 км на час. Морамо још пуно да улажемо, не само у ову пругу Коридора 11, већ разговарамо о даљој модернизацији Коридора 10. Данас смо потписали веома важан уговор из тзв руског кредита. На данашњи дан је Србија, после три године, потпуно уговорила комплетан руски кредит. Пре три године када смо формирали Владу и када сам именована за министарку саобраћаја, овај кредит је стајао и ниједан долар није био потрошен. Данас је уговорен захваљујући партнерству, раду, огромној енергији, знању и искуству свих и Руских железница, које су најбоље на свету, којима се захваљујемо и од којих учимо. Даље нас чека модернизација пруге Београд-Будимпешта, коју радимо и у наредне две године можемо очекивати да се возимо модерном пругом. План је наставак модернизације пруге Београд-Бар и даља модернизација пруга које нису реконструисане на Коридору 10“, рекла је у Ваљеву потпредседница Владе Србије проф. др Зорана Михајловић.

„На ових 77 км пруге, више нема лаганих вожњи. После више од 60 година извршен је ремонт најзначајнијег објекта на овој прузи, а то је тунел „Бела река“, у дужини од 3.800 метара. Ремонтовано је 17 мостова, 12 пропуста, на 27 путних прелаза је промењена комплетна сигнално-сигурносна опрема, на 16 путних прелаза су у потпуности извршени грађевински радови. Изграђено је 14,5 км нових одводних канала поред пруге.Санирано је 10 косина, које су нам до сада представљале проблем. Од данас ћемо путовати 65 минута“, рекао је генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић.

Он је обавестио присутне да је данас потписан анекс руског кредита, а то је реконструкција, модернизација и изградња пруге за 200 км на сат Стара Пазова- Нови Сад. Изградњом ове пруге, од Београда до Новог Сада ће се путовати за мање од пола сата.

Први потпредседник Руских државних железница Александар Сергејевич Мишарин је рекао да су реконструкција овог дела барске пруге заједно радили руски и српски стручњаци: „То је заједнички пројекат руске и српске Владе и драго ми је да је све завршено на време и квалитетно. Око 400 милиона долара из кредита је већ утрошено, а данас смо потписали нове уговоре за нову деоницу Београд – Будимпешта и то је допринос привреди Србије. Руске железнице су спремне да и даље деле своје искуство и најсавременије технологије да би се железнице развијале у Србији.“

Генерални директор РЖД Интернешнл Сергеј Павлов је изразио задовољство што је ова компанија имала част да започне реконструкцију пруге Београд-Бар.

„Потрудили смо се да тај посао урадимо као за себе, јер се ми овде осећамо као код куће. Не бавимо се само изградњом, већ и социјалним питањима, реконструисали смо школе и помагали ученицима. Ове године смо изабрали да следеће године поправимо школу у Сремским Карловцима да би деца могла да нормално уче. Наш мото је „Градимо заједно, градимо за бућност““, рекао је Сергеј Павлов.