Обележавање 17. годишњице погибије пилота Миленка Павловића

Почетак » Обележавање 17. годишњице погибије пилота Миленка Павловића » Најављујемо » Обележавање 17. годишњице погибије пилота Миленка Павловића

У среду, 4. маја 2016. године, у 12 часова, поред споменика пилоту пуковнику Миленку Павловићу (угао Улице Владике Николаја и Миленка Павловића), биће обележена 17. годишњица погибије храброг пилота.

Позивамо вас да присуствујете полагању цвећа и пригодном програму, посвећеном пилоту Миленку Павловићу!

О ПИЛОТУ ПУКОВНИКУ МИЛЕНКУ ПАВЛОВИЋУ….

Миленко Павловић рођен је 5. октобра 1959. године у селу Горње Црниљево, код Осечине, као друго мушко дете Милорада и Радмиле Павловић. Прва четири разреда завршио је у родном селу, а осмогодишњу школу, са одличним успехом, у Осечини. На јесен 1974. године уписао је Војну  ваздухопловну гимназију у Мостару, а по завршеној четвртој години, са одличним оценама на провери летачких знања, уписује Ваздухопловну војну академију. Током изванредне професионалне каријере завршио је обуку за најсавременији борбени авион МИГ 29 и Генералштабну школу,  постао командант 204. Ловачког авијацијског пука и после многих награда и одликовања превремено је унапређен у чин пуковника.

Миленко Павловић, пилот-пуковник, погинуо је 4. маја 1999.године  изнад Ваљева супротстављајући се формацији од 16 авиона НАТО, који су бомбардовали Србију.

Потпуковник Миленко Павловић (Горње Црниљево, 1959 — Ваљево, 4. мај 1999) је био пилот Војске Југославије и командант 204. ловачко-авијацијског пука. Погинуо је у борби са НАТО ескадрилом изнад Ваљева 4. маја 1999. током НАТО агресије на СРЈ.

Биографија:
Детињство, рана младост, школовање

Миленко је рођен у породици Милорада и Радмиле Павловић, у селу Горњем Црниљеву 1959. године. Прва 4 разреда основне школе завршио је у родном месту, а следећа 4 у Осечини. Средњу војну школу је завршио у Мостару. Иако је најпре одбацио ту могућност, касније се ипак одлучио за професију војног пилота.

Агресија НАТО

Бомбардовање Савезне Републике Југославије затекла га је на дужности команданта 204. ловачког пука, чије је седиште било измештено у Стару Пазову. Летачка техника је била на изузетно слабом нивоу одржавања и несигурна. До тог 4. маја неколико авиона је изгубљено услед разних кварова који су се обично дешавали непосредно по узлетању. Већина пилота је успела да се спасе, погинуо је једино мајор Зоран Радосављевић.

4. маја 1999. око 12 часова примећена је већа група НАТО авиона која је дејствовала у правцу Ваљева, углавном на фабрику муниције Крушик, као и на војна складишта у селу Причевић. Команду да полети добио је један од млађих официра. Међутим, потпуковник Павловић је телефонском везом наредио да се позвани пилот задржи и уместо њега је он полетео ка Ваљеву са својим авионом МиГ-29, № 18109. Убрзо се нашао над Ваљевом, међутим, после самог узлетања му се покварио генератор наизменичне струје тако да је остао без радара. Павловић се упустио се у неравноправну битку против 16 НАТО авиона, успео да их збуни и чак натера у бекство смелим наступањем али је, нажалост, убрзо, око 12:45, био погођен са три ракете, испаљене од стране холандских пилота са авиона Ф-16 фајтинг фалкон који су били западно од Тузле те их он није ни приметио. Погинуо је још у ваздуху. Остаци његовог авиона пали су у село Петница. Сахрањен је 6. маја 1999. на Бежанијском гробљу.

У родном селу Миленка Павловића, Горњем Црниљеву, направљен је спомен комплекс који обухвата:

  1. Спомен чесму са плочама пилоту Павловићу и мајору Александру Стефановићу (погинулом 1991. код Товарника) као и војницима изгинулим у ратовима за ослобођење 1912. – 1918. На спомен чесми се налази крило са авиона МиГ-29 пилота Павловића
    2. Ловачки спомен-дом Миленко Павловић Пилот
    3. Авион типа Супер Галеб
    4. Топ са Цера, могући учесник Церске битке

У оквиру комплекса се налазе и црква Обновљења храма св. Георгија-Ђурђица, са парохијским домом као и игралиште ФК Миленко Павловић – Пилот.

Радио Телевизија Србије је снимила документарни филм о животу и погибији Миленка Павловића под називом „Лет у смрт“, који је премијерно емитован 24. марта 2006. године, на осмогодишњицу почетка НАТО агресије на СРЈ. Његова фотографија са пилотском кацигом, постала је крајем 2008. године, лого модне компаније Херо (Херој).