Паркинг сервис од 1.октобра

Početak » Паркинг сервис од 1.октобра » Вести » Паркинг сервис од 1.октобра
ЈКП „Видрак“ ових дана обавља последње припреме за почетак рада паркинг сервиса у граду. Од укупно 1600 паркинг места, до сада је обележено око 600  у две централне зоне, које ће једине у првој фази имплементације паркинг сервиса, бити у систему наплате. Управни одбор овог јавно комуналног предузећа предложио је да цена једног сата у црвеној зони, која обухвата 147 паркинг места у  најужем центру града (једном делу Карађорђеве, улице Вука Караџића и Војводе Мишића), буде 32 динара уз максимално задржавање возила од два сата.  У плавој зони, у коју спадају улице у ширем центру града (други део Карађорђеве од раскрснице са Синђелићевом, део улица Вука Караџића и Војводе Мишића, Пантићева, Поп Лукина, улица Проте Матеје, Железничка, Владе Даниловића, Хајдук Вељкова и Синђелићева) предложено је да цена једног сата буде 19 динара уз неограничено задржавање. Трећа, зелена зона за сада неће бити у систему наплате. Паркинг сервис, за који је „Видрак“ набавио девет контролних  уређаја, биће пуштен у пробни рад 23. септембра,  а почетак наплате паркинга предвиђен је од 1. октобра 2009. године.
 
„ Ове цене су још у форми предлога. Када их градоначелник одобри, грађани ће већ од 23. септембра моћи да купе карте на киосцима, у Видраку, или на обележеним продајним местима на паркингу.  Када попуне карте, биће у обавези да их ставе на видно место на возилу. Осим тога, грађани ће моћи да плаћају паркинг и СМС-ом. Све детаљне информације о начину наплате и куповини карата, биће благовремено објављене преко медија“, каже Слободан Павловић, директор ЈКП „Видрак“.
 
Време рада паркинг сервиса биће од 7.00 до 20.00 часова раднима данима, суботом од 7.00 до 14.00 часова, док ће недељом паркинг бити слободан. Грађани ће моћи да купе дневну карту (100 динара), месечну за физичка лица (1200 динара), за правна (1500 динара), и тзв. универзалну карту за правна лица (5000 динара) са којом ће моћи да се паркирају на свим паркинзима у било које време (уз ограничење задржавања од максималних два сата у црвеној зони). Продаваће се и месечна карта за станаре (300 динара) намењена грађанима који живе у центру града, уз доказ о месту становања који мора бити идентичан на личној карти и саобраћајној дозволи. Карта за станаре важиће само на паркинзима затвореног типа испред њихових стамбених објеката.
 
Уколико се возач у зонама за наплату паркинга дуже задржи и прекорачи назначено време за паркирање, казну ће платити контролору доплатном картом чија ће цена бити 1000 динара.
 
„Ми смо један од ретких градова у Србији који је радио правилно, најпре Студију о паркирању, потом донео скупштинску одлуку, а тек онда приступио припреми за почетак рада паркинг сервиса. Што се тиче цене паркинга, Ваљево је повољније од других градова. Примера ради, у Шапцу је цена једног сата 30 динара, али код њих је око 600 паркинг места у најскупљој, црвеној зони. Док је код нас, најскупља зона обухваћена само са 147 места. Код нас је такође плава зона јефтинија-19 динара по сату, а у Шапцу кошта 25“, истиче Павловић. ЈКП „Видрак“ је за имплементацију паркиг сервиса изабрао фирму „PSC“ која је овај систем увела у 12 градова Србије, на Кипру и у Никозији. За ове послове биће ангажована 22 радника, у највећем броју прераспоређена са других радних места у Видраку,  од тога 16 контролора који ће радити у две смене.
 
 
Увођењем паркинг сервиса, решава се не само вишегодишњи проблем тзв. статичког саобраћаја, већ и динамичког. За неколико месеци, по речима Павловића, град ће моћи да добије Динамичку студију са релевантним подацима о саобраћају у ужем и ширем центру града, који се могу користити у даљим истраживањима уз разматрање могућности да се у најужем градском језгру, због велике фреквентности, измени ток саобраћаја. Имплементацијом паркинг сервиса повећаће се и безбедност, јер уколико се деси прекршај у обележеној зони, сви подаци о власницима возила ће уколико затреба  бити на располагању полицији.              
Подели на друштвеним мрежама...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Comment