Почела реконструкција деонице Ресник-Ваљево на прузи Београд-Бар

Почетак » Почела реконструкција деонице Ресник-Ваљево на прузи Београд-Бар » Актуелно » Почела реконструкција деонице Ресник-Ваљево на прузи Београд-Бар
resnik3resnik1DSC_0028DSC_0074DSC_0088DSC_0104resnik

Радови на реконструкцији и модернизацији деонице Ресник – Ваљево у дужини од 77,6 километара, на прузи Београд – Бар почели су данас. Ово је прва озбиљнија реконструкција барске пруге након пуне четири деценије, а радови које изводи руска компанија „РЖД Интернешнл“ и већи број српских фирми финансирани су из руског кредита у износу од 80 милиона долара за модернизацију српских железница.

На свечаности која је организована поводом почетка радова у станици Вреоци, говорили су: потпредседница Владе Републике Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зорана Михајловић, Денис Владимирович Кузнедељев, министар-саветник у Амбасади Руске Федерације у Србији и Александар Сергејевич Мишарин, први потпредседник „Руских железница“.

Денис Владимирович Кузнедељев, министар-саветник у Амбасади Руске Федерације у Србији рекао је овом приликом да је ово важан догађај за развој економских и привредних односа између Републике Србије и Руске Федерације. „Ово је још један корак у реализацији стратешког партнерства и реализације кредита у оквиру кога радове изводе руске железнице, уз подршку државног кредита Руске Федерације. Руска страна сматра да су ови пројекти кључни и једни од најуспешнијих, а својом величином и динамиком ови пројекти одржавају истинске односе српске и руске стране, а то су односи узајамно исплативог стратешког партнерства. Овај велики међународни пројекат не одражава само развој између суседних земаља, већ и земаља Европе, а такође и спаја континенте, јер је то један велики процес глобализације“, рекао је између осталог Денис Владимирович Кузнедељев и нагласио да је напредак у односима очигледан због посебне пажње која се посвећивала билатералним и привредним односима двеју земаља под руководством премијера Александра Вучића. Он је нагласио и то да ће односи између две земље наставити да се развијају, сматрајући да унапређење сарадње треба да заузима приоритетно место у споразумима и преговорима убудуће.

Први потпредседник „Руских железница“ Александар Сергејевич Мишарин, нагласио је овом приликом да је деоница чија је реконструкција почела од изузетне важности на прузи Београд-Бар. „Руске железнице реализују модернизацију пруге у Републици Србији у складу са потписаним међувладином споразумом између Руске Федерације и Републике Србије уз подршку шефа наше државе Владимира Путина и српског премијера Александра Вучића. Радови у Републици Србији изведени су у вредности која је сада већ већа од 230 милиона долара, а присутна је стална подршка Владе Републике Србије. Важна је сарадња између руских и српских стручњака који данас заједнички остварују ове пројекте“, оценио је Александар Сергејевич Мишарин.

Потпредседница Владе Републике Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зорана Михајловић нагласила је овом приликом да је ово важан дан, јер је данас потписан и  Анекса 3.1 основног уговора о руском кредиту за модернизацију српских железница, који се односи на изградњу тунела и вијадукта на прузи Стара Пазова – Нови Сад. „Влада Србије чини све да врати углед српским железницама и да поред тога што се максимално трудимо и улажемо у друмски саобраћај, желимо да покажемо да улажемо и у железнички саобраћај. Сматрамо да је врло важно да Србија искористи свој положај и да привреда користи железники транспорт, који већ више од две године модернизујемо. Желимо да модернизован железнички транспорт буде коридор који ће повезати и Исток и Запад.  Деоница Ресник-Ваљево, чија је реконструкција почела данас, наредне године у мају месецу ће већ да буде готова до Вреоца, а затим од Вреоца до Ваљева у октобру-новембру 2017. године и тада ћемо од Београда до Ваљева путовати возом за 70 минута“, потпредседница Владе и министарка Михајловић овом приликом је нагласила да је вредност инвестиција у друмском саобраћају око 3,5 милијарде евра у Србији, а улагање у модернизацију железнице је преко 1,5 милијарди. Средства из руског кредита користе се не само за реконструкцију колосека, већ и за набавку нових возова. „Наставићемо да инвестирамо у железницу, јер је за нас железнички транспорт важан и хоћемо да искористимо да имамо више возова и путника, јер је то једини начин да се развија не само железница, већ и Србија“, истакла је Михајловић.

Свечаном отварању радова у железничкој станици Вреоци, присуствовао је и градоначелник Ваљева др Слободан Гвозденовић. „Реконструкција ове деонице је од изузетног значаја не само за грађане Ваљева, већ и за привреднике нашег града. Веома је важно што су уложена средства у реконструкцију пруге, а важно ће бити да у реконструкцији учествују и наши извођачи радова“, оценио је градоначелник Гвозденовић овом приликом.

Деоница Ресник-Ваљево подразумева модернизацију инфраструктуре укључујући реконструкцију горњег колосечног строја, контактне мреже, аутоматизацију, а предвиђени су и радови на уређењу станичне инфраструктуре. Брзина кретања возова повећаће се са 50, на 120 километара на час.