Подељена ротациона светла трактористима

Почетак » Подељена ротациона светла трактористима » Актуелно » Подељена ротациона светла трактористима

У организацији Савета за безбедност саобраћаја града Ваљева и Агенције за безбедност саобраћаја данас је у великој сали Скупштине града одржано предавање за возаче трактора са територије града Ваљева. Након одржаног предавања подељена су ротациона светла власницима трактора у циљу безбеднијег учешћа у саобраћају.

Председник Савета за безбедност саобраћаја града Ваљева и члан Градског већа Добросав Јанковићје истакао је следеће:“ Савет за безбедност саобраћаја града Ваљева заједно са Агенцијом за безбедност саобраћаја  и уз помоћ Пољопривредне саветодавне стручне службе позвали смо трактористе  да се подсетимо на Закон о безбедности саобраћаја односно на оне одредбе које су значајне за возаче трактора. Циљ нам је пре свега да с једне стране едукујемо трактористе и да побољшамо својства трактора, с тим што што ћемо им данас поделити ротациона светла и тако ће бити препознатљиви приликом учешћа у саобраћају. У вези са Стратегијом о безбедности саобраћаја града Ваљева    и реализацијом исте трактори учествују негде са 12,8 посто када су у питању настрадала лица у саобраћајним незгодама у целини, а чињеница је да већи део тракториста гине ван учешћа у саобраћају, на њивама и другим површинама.Наравно Стратегија о безбедности града Ваљева у целини и Акциони план безбедности саобраћаја на путевима града Ваљева је предвидео да радимо на нека два поља кад су у питању трактористи. Један облик јесте да побољшамо својства и техничку исправност трактора у саобраћају са једне стране, а с друге стране да утичемо на свест и савест возача трактора да поштују саобраћајне прописе. Само на подручју Ваљева је погинуло пет тракториста у периоду од 2010. до 2016. године“.

„Саобраћајне незгоде са тракторима носе велике последице. Број саобраћајних незгода у којима учествују трактори и друге пољопривредне машине се смањује. Ако погледамо рецимо неки период од 1997.године до данас можемо видети да је то негде за 70 одсто смањен број погинулих у саобраћајним незгодама са тракторима. Рецимо 1997.године је погинуло 115 људи у саобраћајним незгодама са тракторима а прошле године је број погинулих износио 37. Кад се прате подаци може се рећи да је прошла година била најбоља по питању безбедности тракториста. Оно што желим да истакнем је да без обзира што се смањује тај број погинулих тракториста, још увек  није успостављен стабилан систем. Сваке године буде мање и мање. Тако је 2017. године  било 37 погинулих, 2016. год број погинулих тракториста је био 50, а 2015. године 39. Број погинулих  из године у годину варира. Једино је добро што се у односу на ту 1997.годину тај број стално смањује. Подаци нам говоре и то су врло значајни подаци да негде између 60 и 85 посто тракториста погине када сами управљају трактором, нема судара са другим возилима. Рецимо 1997.године од 115 људи колико је погинуло у саобраћајним незгодама, 75 је погинуло као возачи трактора и није било судара са другим возилима. Прошле године од 37 погинулих, 27 је погинуло само на трактору. То су подаци који нам говоре и  указују на недостатак знања, адекватне обуке, адекватне вожње и то је оно што прати те саобраћајне незгоде, и на том пољу морамо да радимо. Други део незгода када су у питању трактористи је када учествују у саобраћају у условима смањене видљивости, када су неосветљени и тада настају веома тешке последице. Поред ових саобраћајних незгода карактеристично је често да су трактористи под дејством алкохола. Ово су догађаји који се евидентирају као саобраћајне незгоде.Оно што је данас велики проблем у Србији је што се велики број тих догађаја који се догоде ван пута, дакле када су трактористи у шуми, у њиви не евидентира као саобраћајна незгода и то је данас већи проблем, јер нам тамо трактористи страдају. Они страдају због неадекватног управљања и зато што немају кабине односно рамове. Што се тиче Ваљева негде око 8 посто саобраћајних незгода је на нивоу Србије са погинулим у којима учествују трактори, на нивоу Ваљева је то негде око 9 посто. Оно што је значајно јесте да кроз различите активности агенција  у сарадњи са локалним саветима се труди да утиче на свест тракториста а то је на првом месту да их учинимо видљивим у саобраћају“, истакао је Душко Пешић начелник Одељења за превенцију у Агенцији за безбедност саобраћаја.

Локална самоуправа je обезбедила ротациона светла, а Агенција за безбедност саобраћаја је обезбедила за одређени број тракториста троуглове за спора возила и рефлектујуће прслуке и то је један од начина како се може превентивно деловати и смањивати број саобраћајних незгода.