У току реконструкција тока реке Колубаре

Почетак » У току реконструкција тока реке Колубаре » Актуелно » У току реконструкција тока реке Колубаре

У току су радови на реконструкцији  корита и обале реке Колубаре, оштећених у мајским поплавама 2014. године. Инвестицију вредну 4,2 милиона евра финансира Делегација Европске уније у Србији. Поред санације тока реке Колубаре, у плану је изградња важне саобраћајнице, која ће растеретити саобраћај кроз центар Ваљева.

Радове је данас обишао градоначелник Ваљева др Слободан Гвозденовић, који се уверио да се спроводе по плану и да се максимално користи топло време да се санирају ток Колубаре и обала.

Радови се спроводе од реке Обнице, код Казнено-поправног завода до места где се Обница и Јабланица састају и праве реку Колубару. Земљани радови на делу тока реке Јабланице ће бити урађени у дужини од 1 километар, а за Обницу  ће се урадити посебан програм у 2018. години за експропријацију земљишта у дужини од 1,5 километара. Сада се ради изградња новог корита, дужине 1,1 километра од Обилазнице до „Аустротерма“, око 0,4 километра новог корита иза тениских терена и фудбалског стадиона на Пећини и реконструкција 2,5 километра од „Аустротерма“ до моста код „Гранда“.

Извођач радова  је конзорцијум који чине француска фирма „Саде“, београдска „Хидротехника“ и ваљевска „Ерозија“.

„За нас је изузетно важно што ће функционисати саобраћајница од Улице Мирка Обрадовића код пансиона „Бубица“, па низводно, а један крак ће бити урађен поред Железничке станице до Топлане. Значајно је и то што се такви радови први пут спроводе у овом делу града и што се максимално ради у овом периоду. Изузетно је значајна и саобраћајница која ће ићи кроз Индустријску зону, а обилазница је пута за Ужице, поред фирме „Попекс“, па све до „Стефила“ у дужини од један километар и до нове Индустријске зоне у дужини од 1,2 километра. То су планови које ћемо реализовати идуће године и имаће апсолутни приоритет у прављењу новог градског буџета за финансирање радова и експропријацију земљишта. Ова саобраћајница поред реке до Улице Мирка Обрадовића је изузетно значајна , јер се растерећује саобраћај у Карађорђевој и Синђелићевој улици. Мост у Улици норвешких интернираца се коначно после дужег времена ставља у функцију и повезује Сувоборску улицу и пут за Дивчибаре. Град ће апсолутно тежиште на финансирању ових радова ставити кроз нови буџет, а имамо чврста обећања да ће Република финансирати саобраћајницу кроз Индустријску зону“, истакао је градоначелник др Слободан Гвозденовић након обиласка радова.

Реконструкција корита Колубаре од парка Пећина до моста код хотела „Гранд“, у дужини од 1,17 километара, урађена је 2015. године, уз подршку Владе Јапана. Град Ваљево је у периоду од 2015. до 2016. године решио имовинска питања и обезбедио све друге услове које су инвеститори и пројектанти тражили, урађена је регулација саобраћаја, депоније за вишак материјала, решено питање цевовода и комуникационих водова, који се налазе у ширем кориту реке Колубаре.

Пут кроз будућу Индустријску зону је најважнија инвестиција у наредном периоду. Почетак радова ће бити на Обилазници за Ужице, где је потребно урадити нову раскрсницу-кружни ток, а завршетак је у Попучкама, где ће се саобраћајница спојити са путем за Београд. До сада је урађено 450 метара поред Индустријске зоне „Стефил“ (од Царине до Рециклажног центра).

У 2018. години је потребно урадити појектну документацију и план експропријације да се споје новоформиране парцеле са делом код Индустријске зоне „Стефил“ и спајање са Обилазницом за Ужице. Очекује се да половину средстава обезбеди Министарство привреде, а реално је да се овај пројекат реализује у две буџетске године.