У Холу Центра за културу Ваљево отворена је изложба поводом 40 година барске пруге и 45 година Омладинске радне акције Београд – Бар.
Ово је први пут да ће ова изложба бити представљена ваљевској јавности и на сликовит начин приказује живот младих који су учествовали у изградњи ове значајне саобраћајнице. Изложбу је отворио генерални извршни директор Железнице Србије, Мирослав Стојчић:
„Свако ко је прошао пругом Београд-Бар и сада гледа ове фотографије може да схвати какав је то био продукт. Данас се саобраћа са високим технологијама које можда не могу надоместити све оно што је у то време рађено коришћењем заиста великог ентузијазма свих грађана. Оно што је задатак и за даље је да се оваквим догађајима подсећамо и не запостављамо ову историјску чињеницу и да никада не буду заборавњени учесници Омладинске радне акције пруга Београд-Бар.“
Посетиоци су имали прилику да се упознају са мање познатим детаљима из живота учесника Омладинске радне акције Београд – Бар током изградње пруге а значај изложбе се посебно осликава ако се има у виду да је данас након пуне четири деценије, пуштена у рад реконструисана деоница барске пруге између Ресника и Ваљева захваљујући средствима из руског кредита.
Удружење учесника Омладинских радних акција и волонтера Србије, Удружење учесника ОРА Београда и Феријални савез Србије, у сарадњи са све четири железничке компаније у Србији, у септембру прошле године обележиле су два значајна јубилеја – 45 година Омладинске радне акције Београд – Бар и четири деценије барске пруге.
Једна од највећих саобраћајница у Србији, пруга Београд – Бар прошле године обележила је свој 40. рођендан. Наиме, 29. маја 1976 године „Плави воз“ је прошао овом пругом, чиме је она званично пуштена у рад.
Заменик команданта штаба Велизар Поповић осврнуо се кратко на радне акције и акцијске покрете:
„Ова пруга је била вековни сан свих грађана, сан да се повеже Београд са Јадранским морем, па се сходно томе омладина одазвала позиву.У изградњи пруге велики допринос дали су учесници ОРА „Београд-Бар“, као једне од најзначајнијих омладинских радних акција тога времена. За пет година, на изградњи пруге било је ангажовано преко 12 хиљада учесника, сврстаних у 234 омладинске радне бригаде, које су биле сачињене од пионира, студената, радника и младих људи из земље и иностранства. ОРА „Београд-Бар“ званично је почела са радом 11. јула 1971. године у Пријепољу и трајала је све до 1975. године. Терен је био изузетно тежак , радило се на шкарпирању, прокопавању, пропустимаи али огроман ентузијазам је помогао да се одради тежак задатак.Омладинским радним акцијама изграђене су пруге Брчко – Бановићи, Шамац – Сарајево као и пруга Нови Београд.“