Градоначелник Ваљева Зоран Јаковљевић је упутио честитку Истраживачкој станици у Петници, поводом доделе Сретењског ордена другог степена, за заслуге у развоју научног подмлатка и унапређење образовања, од стране председника Србије Бориса Тадића, поводом Дана државности.
У указу председника Србије се каже: „Истраживачка станица Петница бави се развојем науке, научне писмености, образовања и културе. Активности су највећим делом усмерене на младе – на ученике и студенте, као и на обуку наставника у новим техникама, методама и садржајима у области науке и технологије. Програми Истраживачка станица Петница обухватају широк спектар области и дисциплина у оквиру природних, друштвених и техничких наука.“
Истраживачка станица Петница (ИСП) је самостална и независна организација која се бави развојем научне културе, научне писмености, образовања и културе. Активности ИСП су највећим делом усмерене на младе – на ученике и студенте, као и на обуку наставника у новим техникама, методама и садржајима у области науке и технологије. Програми ИСП обухватају широк спектар области и дисциплина у оквиру природних, друштвених и техничких наука.
Сваке године Истраживачка станица Петница организује велики број различитих програма у облику курсева, семинара, научних кампова, радионица и сл., најчешће у трајању од више дана. На овим програмима као предавачи гостују искусни научни радници и истраживачи из великог броја научних института и факултета са којима ИСП сарађује.
Поводом овог важног државног признања директор Истраживачке станице Петница Вигор Мајић каже: „Ове године Истраживачка станица Петица обележава 30 година постојања и рада, па верујемо да је главни разлог за ово велико признање постојаност квалитета и храбра борба за опстанак у ове три деценије упркос изузетно тешким околностима. Част нам је бити у друштву сјајних и ван сваке сумње угледних појединаца и институција.“
Мајић даље наводи: „Ипак, главни изазови су тек пред нама. Од јесени прошле године Истраживачка станица практично не ради, јер су у току обимни грађевински радови на проширењу и модернизацији капацитета Станице, тако да ћемо тек након завршетка овог посла моћи да наставимо своје активности. Надам се да ће се то десити у наредна два месеца као што се и надам да ћемо успети коначно да решимо проблем минимума стабилног финансирања рада.“
„Ево, до овог момента осим обећања Нафтне индустрије Србије да ће наставити да нас помаже, ми других обећања и чврстих гаранција немамо нити из једног јединог потенцијалног извора укључујући и финансијску подршку нашим основним програмима од стране Министарства просвете и науке. Нарочито нам је жао што су одлучну и виталну подршку лакше и брже пружали странци него домаћа снажна и динамична јавна предузећа која су, у много случајева, чекали миг и сагласности политичких структура.“, појашњава потешкоће са којима се ова важна институција суочава Вигор Мајић.
Главнина програма ИСП је намењена основној циљној групи – ученицима средњих школа, тј. младима у узрасту од 15 до 19 година. Њима се нуди могућност да се пријаве за читаву серију семинара и курсева током једне године који се одржавају у неколико термина током зиме, пролећа, лета и јесени. ИСП самостално врши избор ученика који ће се позвати да учествују на програмима.
Подсетимо да је УНЕСКО, организација УН за науку и образовање, крајем 2011. године донео одлуку о покровитељству јубилеја Петнице, а у том допису који потписује Ирина Бокова, генерална директорка УНЕСКО-а, стоји: „Допринос ИС Петница фундаменталним наукама, технологији и друштвеним наукама је очигледан, а активности планиране у години јубилеја релевантне и од великог интереса за УНЕСКО у контексту образовања наставника, научног образовања заинтересованих средњошколаца, научног повезивања и умрежавања, као и подстицање веза између науке и друштва…“.
На самом крају директор ИС Петница Вигор Мајић се осврће и на претходних 30 година: „Тих тридесет година одликују два најважнија момента. Прво, то је уобличавање једне прилично храбре идеје да се направи независтан, самосталан образовни пројекат усмерен управо на неке слабе тачке постојећег система. Образовање је сфера коју држава тешко испушта ван своје потпуне контроле и три деценије дефинитивно није било довољно времена да се државна просветна администрација убеди да је оно што радимо и то како то радимо добро и сврсисходно. Друго, то је истрајавање на идеји квалитета и одбијање многих компромиса који би водили упросечењу рада. Створили смо много пријатеља и сарадника али и доста оних који нису срећни због нашег постојања и рада“.
Жао нам је, да би поставили коментар, морате бити пријављени.