ПОЧИЊЕ РЕКОНСТРУКЦИЈА ЖЕЛЕЗНИЧКИХ СТАНИЦА ИЗМЕЂУ БЕОГРАДА И ВАЉЕВА, ДО КРАЈА ОКТОБРА НОВИ ИЗГЛЕД ЈЕДАНАЕСТ ОБЈЕКАТА

Почетак » ПОЧИЊЕ РЕКОНСТРУКЦИЈА ЖЕЛЕЗНИЧКИХ СТАНИЦА ИЗМЕЂУ БЕОГРАДА И ВАЉЕВА, ДО КРАЈА ОКТОБРА НОВИ ИЗГЛЕД ЈЕДАНАЕСТ ОБЈЕКАТА » Актуелно » ПОЧИЊЕ РЕКОНСТРУКЦИЈА ЖЕЛЕЗНИЧКИХ СТАНИЦА ИЗМЕЂУ БЕОГРАДА И ВАЉЕВА, ДО КРАЈА ОКТОБРА НОВИ ИЗГЛЕД ЈЕДАНАЕСТ ОБЈЕКАТА

На иницијативу потпредседнице српске Владе и министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зоране Михајловић, да поред пројеката модернизације железничке инфраструктуре и железнички објекти морају бити лепши и уређени како би се вратило поверење јавности, „Инфраструктура железнице Србије“ покренула је програм реконструкције железничких станица широм Србије.

Тако ће наредне недеље „Инфраструктура железнице Србије“ почети уређење и реконструкцију железничких станица на прузи између Београда и Ваљева. До краја октобра биће уређене станичне зграде у Белој Реци, Барајеву, Барајево – Центру, Великом Борку, Степојевцу, Вреоцима, Лазаревцу, Лајковцу, Словцу, Дивцима и Ваљеву.
Реч је о прузи која је модернизована 2017. године захваљујући средствима из руског кредита и којом возови саобраћају брзином од 100 километара на сат. Време путовања возова на овој релацији је конкурентно, превоз поуздан, а цене повољније, па број путника расте, што све ову железничку деоницу чини изузетно значајном.
„Инфраструктура железнице Србије“ овај посао реализоваће у сарадњи са друштвено одговорним компанијама које учествују у пројекту модернизације српских железница, па ће овај пут оне својим бесплатним радом подржати уређење железничких станица на деоници барске пруге између Београда и Ваљева. Реч је о компанијама: Рај Швелен, АЖД, Миленијум, Сигналинг, Прогрес, Слога, Институт Михајло Пупин и Галеб.

„Инфраструктура железница Србије“ нада се да ће се у наредном периоду и друге друштвено одговорне компаније прикључити овој акцији и допринети уређењу железничких станица широм Србије.

Поред реализације инвестиционих пројеката модернизације железничке инфраструктуре, попут изградње пруге за велике брзине, обнове 750 километара регионалних пруга у Србији и аутоматизације путних прелаза, „Инфраструктура железнице Србије“ уређењем станичних зграда доприноси новом и лепшем изгледу железнице у Србији у корист потреба свих корисника услуга.

И док велике железничке инфраструктурне пројекте „Инфраструктура железнице Србије“ реализује уз пуну помоћ и подршку државе и Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, уређење станичних зграда ова железничка компанија финансира из сопствених прихода.
Овај пројекат представља једну од значајних активности „Инфраструктуре железнице Србије“, којим треба да се побољша углед железнице, поврати поверење у јавности, путницима омогући лепше и пријатније путовање, а корисницима квалитетна и ефикасна услуга и функционалнији објекти.

Пројекат уређења железничких станица, започет је прошле године, „Инфраструктура железница Србије“ и успешно се наставља и у 2019. , посебно на модернизованим пругама и најзначајнијим железничким правцима.

Тако су прошлог месеца обновљени станични објекти између Београда и Вршца, поред осталог, и у Себешу, Панчево Главној, Панчево Вароши, Банатском Новом Селу, Уљми, Банатском Карловцу, Алибунару, Владимировцу и Вршцу.

На траси новоуведене линије Крагујевац – Лапово – Младеновац уређене су станичне зграде Баточина, Лапово, Лапово Варош, Велика Плана, Паланка, Кусадак, Ковачевац и Младеновац, као и стајалишта Ратаре и Рабровац.

Укупно је током ове и прошле године „Инфраструктура железница Србије“ већ уредила око седмадесет станичних објеката широм Србије, од којих неки и по неколико деценија нису били реконструисани. Само у 2019. години већ је урађено или ће до краја године бити реконструисано око 90 станичних зграда, а вредност изведених радова биће око 200 милиона динара. Међу станицама које су ове године већ уређене су и: Сремска Митровица, Пирот, Лазаревац, Црвени Крст, Шид, Неготин, Оџаци, Каравуково и многе друге. Прошле године у реконструкцију станичних зграда уложено је око 100 милиона динара и завршено је тридесетак објеката, међу којима и Врање, Врањска Бања, Севојно, Лозница, Бор, Драгачево, Ћићевац, Лепосавић и друге.

Након деценија небриге о станичним објектима, многе железничке станице су данас оштећене, руиниране и у изузетно лошем стању. Управо изглед станица оставља први и можда најјачи утисак на путнике и кориснике услуга, па је „Инфраструктура железнице Србије“ зато донела одлуку да уређење железничких станица постане један од значајних праваца деловања ове компаније.

У складу са тим, већ током октобра „Инфраструктура железнице Србије“ планира да реализује још једну велику акцију уређења станичних зграда широм Србије.